T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ERZURUM / ŞENKAYA - Akşar Ortaokulu

Haberler

Mrt

İlçemizde 18 Mart Çanakkale Zaferi kutlamaları ve Şehitleri Anma etkinliklerinin 109. Yıl dönümünü 18 Mart Pazartesi günü hükümet binası önündeki Atatürk büstüne çelenk koyulması ile başladı. Saat 10.00 da Şenkaya Anadolu Lisesi’nde okulumuzun hazırladığı programla devam edildi.

Programa ilçe kaymakamız Abdullah KURT Belediye başkanı Yavuz BEDİR İlçe Milli Eğitim Müdürü Kadir VURAL ve diğer protokol üyeleri ve vatandaşlar katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal marşımızın okunmasından sonra günün anlam ve önemini belirten konuşmayı Okul Müdürü Tuncay GÖK tarafından yapıldı. Oratoryo,Koro,Şiir ve Tiyatro ile devam esen program duygu dolu anlara sahne oldu. Ödül töreni ile program sonlandırıldı.

Ock

Dede Korkut Hikayeleri ile ilgili yazı çalışması yapıldı.

Ock

Kas

Akşar Ortaokulu Değerler Kulübü öğrencilerimiz ile birlikte yaşlılara saygı değerinin kazanımı adına yaşlı ziyareti gerçekleştirdik.

Nis

Okulumuzda, TBMM'nin açılışında Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk tarafından dünya çocuklarına armağan edilen "23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı" coşkusu yaşandı. Şarkılar, danslar, yarışmalar ve eğlencelerle dolu etkinliğimizle, çocuklarımız unutulmaz bir gün yaşadı.

Nis

İNGİLİZCE DERSLERİNDE KELİME TEKRARLARIMIZI EĞLENCELİ HALLERDE YAPMAYA DEVAM EDİYORUZ

Nis

8. Sınıflar Arası Düzenlenen Bilgi Yarışmasına katılan öğrencilerimiz, Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanlarında kıyasıya bir rekabete girerek yarıştılar.

Bu yarışma vesilesiyle öğrencilerimiz, hem derste öğrendiklerini pekiştirme, hem de eğlenirken öğrenme imkânı buldular. Ayrıca bilgi yarışmasına katılan öğrencilerimize, sınıf arkadaşlarının verdiği destekte görülmeye değerdi. Yarışma berabere sonuçlandı.

Öğretmen ve öğrencilerimiz adına güzel bir etkinlik oldu. Yarışmaya katılan öğrencilerimizi tebrik eder, emeği geçen tüm öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Kas

Okulumuzda öğretmenlerimizin yaptığı bilgilendirme ile Çök-Kapan-Tutun hareketi öğrencilerimize anlatılarak 29 Kasım 2022 Salı günü sınıflarımızda uygulanmıştır.

Kas

Sınavda Başarılı Olma Stratejileri

Öğrencilerin sınavda başarılı olması için yapacağı uygulamalar sadece sınav anını değil öncesi ve diğer sınava kadar olan sürede geçen sınav sonrası anları da kapsamaktadır. Bunun için sınavda başarının yakalanması için yapılması gerekenler sınav öncesi, sınav anı ve sınav sonrası olmak üzere ele alınacaktır. Sınavda başarılı olmak için öğrencilerin sınav öncesinde başlayarak tüm doğruları uygulaması önemli görülmektedir.

LGS Öncesinde Yapılması Tavsiye Edilenler

¨  • Sağlıklı olan rutininiz ne ise onu bozmamaya gayret edin.
• Çalışma ortamınızın sınav ortamına benzer şekilde olmasını sağlayın.
• Uyku saatinizi sınav saatine göre önceden ayarlayarak sağlıklı bir uyku için rutin oluşturun.
• Sabah kalkış saatleriniz için sınava gireceğiniz saatten daha öncesini referans alarak rutin oluşturun.
• Kendinizi bedenen ve zihnen yoracak aktivitelerden kaçının.
• Kahvaltınızı yeterli bir şekilde yapın.
• Tuvalet ihtiyacınızı karşılayın.
• Olumlu düşünceler ve sözlere odaklanın.
• Kendinize motive edecek, rahatlatacak, sakinleştirecek sözler söyleyin.
• Kendinize elinizden geldiğince hazırlandığınız ve hayallerinize ulaşmak için bir fırsata kavuştuğunuzu ifade edin.

LGS Anında Yapılması Tavsiye Edilenler

• Sınav görevlilerinin açıklamalarını dikkate alın.

• Sınav süresinden önce sıranıza oturduğunuz zaman kendinizi rahatlatacak ve motive edecek sözler söyleyin.

• Kitapçığı hızlıca gözden geçirin.

• Kendinize ait oluşturduğunuz yöntemi sakin bir şekilde uygulayın.

• Daha önceden belirlediğiniz daha iyi yapabildiğinizi düşündüğünüz dersten başlayın.

• Sorulara odaklanmaya çalışın.

• Önce soru kökünü okuyup ne istediğini anlamaya çalışın.

• Soruların içerisindeki önemli kelimeleri kaçırmayın.

• Yapamadığınız sorularda ısrarcı davranmak yerine bir işaret koyup daha sonra zaman kalırsa çözmek üzere boş bırakın.

• Soruların sadece şekline bakarak önyargı ile yaklaşmak yerine soruyu okuyup anlamaya çalışın.

• Her soruya kendi içinde değer verin. Sorunun kolay ya da zor olduğu ile ilgili yorumlamalara girmeden soruya odaklanıp çözüp o soruyu geride bırakın. Farklı bir soruya geçtiğinizde diğer soru ile bağlantınızı kesin ve geçmiş soru üzerinde düşünmeyin.

• Doğru olmadığını düşündüğünüz şıkları eleyerek zamandan tasarruf edin.

• Sorularda önemli olan kelimelere, soru bitimindeki olumlu/olumsuz yargılara dikkat kesilin.

• Üst üste bazı soruların çok zor gelebileceği ihtimali olduğunu bilerek bu sorular seviyenizi aşıyorsa süre kaybetmeden geçmeye çalışın. Unutmayın ki her ders için dağılan sorular rastgele dağılır ve her derste kolaydan zora her seviyede soru vardır.

• Doğru cevabı bulduğunuzu düşünseniz bile yine de diğer şıkları da hızlıca da olsa gözden geçirin.

• Ara ara zamanı takip ederek süreyi verimli kullanmaya çalışın.

• Sorulara odaklanamadığınızı ve verimli bir şekilde çözemediğinizi hissettiğiniz anda kısa bir ara verin.

• Cevaplarınızı soru soru ya da sayfa sayfa kodlama tercih edin. Kodlama işini hepsini sınavın son anlarına bırakıp kaydırma ve süreyi yetiştirememe ihtimalini arttırmayın.

LGS Sonrasında Yapılması Tavsiye Edilenler

• Sınav aralarında ya da daha sonrasındaki yapılacak diğer sınava kadar geçen sürede çıkmış olduğunuz sınava ilişkin arkadaşlarınız, öğretmenleriniz, ailenizle birlikte değerlendirme yapmaktan kaçının. Sınavlara ilişkin değerlendirmelerinizi tüm sınavlar bittikten sonra yapın.

• Kendinize şefkatle yaklaşın. Süreç boyunca çalıştığınızı ve elinizden geleni yaptığınızı düşünün.

• Kendinizi rahatlatın ve dinlenmeye çalışın.

Sonuç olarak, öğrencilerin uzunca bir dönem hazırlandıkları sınavlara ilişkin neler yapıp/yapmamaları gerektiğini bilmesi değerli görünmektedir. Başarı için sınava hazırlık kadar sınav anını verimli değerlendirmek de çok belirleyici bir faktördür. Sınava ilişkin belirli stratejilerin bilinmesi ve pratikte uygulanması gereklidir. Öğrenciler sınav anını verimli bir şekilde yönetebilirse istedikleri başarıya ve sonuca daha da yakınlaşmış olacaktır.

Kas

TÜBİTAK Bilim Söyleşileri'nde,
• Konuşmacı kariyerini, araştırma konularını, alanındaki yenilikleri ve tartışmaları ilgi uyandıracak bir biçimde 1-1,5 saatlik sürede etkileşimli olarak dinleyicilere aktarır.
• Konuşmacı yaptığı çalışmalar ve araştırmaların içeriğinden bahsedip, alanındaki ilgi çekici konulara ve tartışmalara dikkat çekerek dinleyicilerin konuya ilgi göstermesini sağlamaya çalışır.
• Konuşmacının öncelikle kendi deneyimlerinden yola çıkarak bilimsel bir kariyerin nasıl şekilleneceği konusunda dinleyenlere rol model oluşturması beklenmektedir. 
• İçerik ve yöntem belirlenirken hedef kitlenin seviyesinin dikkate alınması gerekmektedir. 
• Dinleyenlere olabildiğince fazla bilgi aktarılması değil, onların basit bilimsel olguları fark etmesi sağlanarak merak duygularının, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerinin tetiklenmesi hedeflenmektedir.

Kas

Bilişim teknolojileri ve yazılım öğretmeni Nur GEZER rehberliğinde, insanlık yararına teknoloji alanında TEKNOFEST'e  başvuru yapmıştır. 

Kas

DİRECTİONS KONUSUNDA 5. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ BİRBİRLERİNE ADRES TARİF ETTİLER.

Kas

OKULUMUZDA 10 KASIM ATATÜRK'Ü ANMA

TÖRENİ DÜZENLENDİ.

Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk´ün aramızdan ayrılışının 84. yıl dönümü anma programı saat 09.05´te sirenlerin çalmasıyla başladı. 2 dakikalık saygı duruşunun ardından İstiklal Marşımız okundu.

Atatürk´ün hayatını anlatan yazılar ve şiirler okundu.

Kas

ERBAP Kapsamında Gerçekleştirdiğimiz Kitap Okuma Kampanyamız ile Kitap Okuma Saatlerimiz Devam Ediyor

Ekm

29 Ekim Cumhuriyet Bayramını Akşar İlkokulu ile beraber hazırladığımız kutlama törenimizi gerçekleştirdik. Emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.